Din secretele florariilor online: scandalul Google – Interflora

scris de Daniela Pamfiloiu la data de 14.05.2013

Interflora este cel mai vechi serviciu de comenzi flori din Marea Britanie şi datează din perioada interbelică. Astăzi lucrează în alianţă cu FTD, cea mai mare florărie online din lume. Este vorba, aşadar, de unul din principalii jucători globali pe piaţa florilor.

Aşa cum vă imaginaţi, vânzările unei florarii online depind în mod crucial de poziţionarea Google: dacă nu te situezi pe prima pagină într-o căutare Google, atunci nu exişti. Ba chiar trebuie să te situezi pe primele poziţii pentru a spera să atragi grosul clientelei. Google are un algoritm sofisticat (şi bineînţeles secret) pentru a ierarhiza diversele site-uri, dar ceea ce toate magazinele online ştiu este că poziţionarea în această ierarhie depinde de link-urile pe care le primeşte de la alte site-uri. Aceste link-uri transmit practic încredere, faptul că pe magazinul online cu pricina se găsesc produse interesante. Deci, magazinele online au tot interesul să acumuleze link-uri din partea oricui poate oferi, în special din partea site-urilor importante.

Interflora a abuzat de acest lucru cumpărând link-uri şi plătind pentru articole laudative în toată presa din Marea Britanie, în încercarea de a-şi îmbunătăţi poziţionarea în Google înaintea celui mai important moment al anului pentru o florărie: Valentine’s Day.

După Valentine’s Day Google a penalizat Interflora, retrogradând-o drastic după toate cuvintele cheie, inclusiv dupa propriul nume! Adică, la căutarea “Interflora” pe Google, rezultatele nu mai arătau pe prima pagină compania. De asemenea, Google a retrogradat drastic  toate site-urile publicaţiilor care au vândut publicitate sub formă de advertoriale către Interflora.

Adaugă un comentariu